ရပ္ႀကီးသူတုိ႔ ယုိးဒယားသံဆန္းကုိ ေတာင္းဆုိထားၾကလုိ႔ တင္ခ်င္ေနတာၾကာပါၿပီ။ ကြၽန္ေတာ္ မူဟန္သြယ္သြယ္ တင္ခ်င္လုိ႔ သီခ်င္းလုိက္စုတာ အဆင္မေျပဘူး။ လြန္ခဲ့တဲ့ ၁၀ နစ္ေက်ာ္ေလာက္က ဝင္းဦးဆုိထားတဲ့ ရပ္ႀကီးသူတုိ႔ သီခ်င္းကုိနားေထာင္ဘူးတယ္။ အဲ့ဒီသီခ်င္းကုိတင္ေပးခ်င္လုိ႔ အခုလုိက္ရွာတာဘယ္မွာမွမရေတာ့ဘူး။ အဲ့ဒါေၾကာင့္ အခုမိတ္ေဆြတစ္ေယာက္က ထပ္ၿပီးေတာင္းဆုိလုိ႔ ရွိတဲ့ ဦးသိန္းႂကြယ္ရဲ႕ ရပ္ႀကီးသူတုိ႔သီခ်င္းကုိ တင္ေပးလုိက္ပါတယ္။ ဆုိင္းအတီးကေတာ့ဘယ္သူ႔လက္သံလဲ မသိပါဘူး။
ဒီမွာ ဒီသီခ်င္းကုိေရးသူက ဘယ္သူလဲ? ဂီတဝိေသာဓနီ၊ ဦးျပံဳးခ်ဳိမဟာဂီတေပါင္းခ်ဳပ္ႀကီးတုိ႔မွာ ဒီသီခ်င္းမပါပါဘူး။ အဲ့ဒီမဟာဂီတစာအုပ္ေတြေနာက္မွထြက္တဲ့ ေဗလုဝဆရာတင္ရဲ႕ဂီတသိပၸံအေျခခံ၊ ေရႊနန္းသံုးမဟာဂီတ တုိ႔မွာေတာ့ ဒီသီခ်င္းကုိေဖာ္ျပထားတယ္။ ဒါ႔ေၾကာင့္ေနာက္ပုိင္းေခတ္ေပၚတဲ့ သီခ်င္းပါ။ ဂီတသိပၸံအေျခခံ မွာေတာ့ တရုပ္ ဦးလူကေလး-ေရး ဆင္ယဥ္ထံုးဖြဲ႕ ယုိးဒယား (နန္းသိမ္း ဘုန္းေတာ္ဖြဲ႕ယုိးဒယားအလုိက္) သီခ်င္းလုိ႔ ေဖၚျပထားတယ္။ ေရႊနန္းသံုးမဟာဂီတမွာကေတာ့ စႏၵယားဦးလူကေလးႀကီးေရး ၿမိဳ႕ထယုိးဒယား (နန္သိမ္းယုိးဒယား) အလုိက္လုိ႔ လုိ႔ေဖၚျပထားပါတယ္။
ဒီမွာ ဦးလူကေလးေတြ႐ႈပ္ကုန္ၿပီ။ ရွင္းပါရေစ။ ျမန္မာ့ဂီတေလာကမွာ ဦးလူကေလး ၃ ေယာက္ရွိခဲ့ဘူးတယ္။ အႀကီးဆံုးက လွည္းတန္းဦးလူကေလး သံဆန္းဦးလူကေလးလုိ႔လဲ ေခၚတယ္။ ေခါင္မေဟတည္ထြန္း သီခ်င္းကုိေရးစပ္ခဲ့သူေပါ႔။ မဟာဂီတေလာကမွာ သူ႔ရဲ႕ သိကၡာႀကီးမားလွတယ္။ အေရးပုိင္းသာမက အဆုိပုိင္းလဲေက်ာ္ၾကားလွတယ္။ ဒုတိယဦးလူကေလးက ျပည္ၿမိဳ႕ဇာတိ စႏၵယားဦးလူကေလး ျမန္မာရုပ္ရွင္ေပၚဦးေပၚစက အသံတိတ္ရုပ္ရွင္မ်ားကုိ ေနာက္ခံတီးေပးခဲ့သူ၊ ဒါေပမယ့္ သီခ်င္းေရးျခင္းမရွိခဲ့ဘူး။ တတိယ ဦးလူကေလးက တရုတ္ဦးလူကေလး ၾကည့္ျမင္တုိင္သား၊ တရုတ္လူမ်ဳိး တေယာဆရာညီေနာင္ ဦးယုပီ၊ ဦးယုဖြယ္ တုိ႔ႏွင့္အၿမဲတြဲေလ့ရွိတဲ့အတြက္ တရုပ္ဦးလူကေလးလုိ႔ေခၚသလားမသိဘူး။ ပင္ကုိယ္ရုပ္ရည္က တရုတ္ႏွင့္လံုးဝမတူ အလြန္ဗမာပီသလွတယ္။သူကအဆုိသမားသက္သက္။
ကုိလံဘီယာဓာတ္ျပားေပၚစက စႏၵယားခ်န္ပီယံေမာင္ေက်ာ္နဲ႔တြဲဖက္ၿပီး၊တရုတ္ဦးလူကေလးဆုိ ရပ္ႀကီးသူတုိ႔ ဓာတ္ျပားေတး (ဓါတ္ျပားအမွတ္ RE 222) ကုိလူႀကိဳက္အလြန္မ်ားခဲ့သည္။ ဂီတသိပၸံမွာေျပာသလုိ တရုတ္ဦးလူကေလးေရးစပ္ခဲ့တာမဟုတ္ပါဘူး။ သီဆုိခဲ့တာပါ။ ေရႊနန္းသံုးမွာေျပာသလုိ စႏၵယားဦးလူကေလးေရးစပ္ခဲ့တာလဲမဟုတ္ပါဘူး။ သူကစႏၵယားအတီးသက္သက္ပါ။ ေဒၚေစာျမေအးၾကည္၊ ေဒလီၫြန္႔၊ ေဒၚေအာင္ၾကည္စေသာ ေရွ႕မွီေနာက္မွီ အဆုိေတာ္ႀကီးမ်ားကလည္း မည္သူေရးဖြဲ႕ေၾကာင္း အတတ္မေျပာႏူိင္ၾကေလ။ လွည္းတန္းဦးလူကေလး၏သားအႀကီး အသံတိတ္ရုပ္ရွင္ ဇာတ္ပုိ႔ေနာက္ခံအဆုိေက်ာ္ ဦးသိန္းေမာင္က “ရပ္ႀကီးသူတုိ႔ကုိ အေဖေရးတာမဟုတ္ဘူး” လုိ႔ေျပာဘူးေၾကာင္း ဆရာႀကီးစစ္ကုိင္းလွေရႊက ေရးသားခဲ့ပါတယ္။ ဆုိင္းဆရာႀကီး အလကၤာေက်ာ္စြာဦးဟန္ပက “ရပ္ႀကီးသူတုိ႔ကုိေရးတာ ရာျပတ္ကုိေမာင္ကေလးပဲျဖစ္မွာပါ” ဟုမိန္႔ဆုိခဲ့ဘူးေၾကာင္း ဆရာႀကီးစစ္ကုိင္းလွေရႊက မဟာဂီတစာအုပ္တြင္ ေဖာ္ျပထားပါတယ္။ ဒါကေတာ့ ရပ္ႀကီးသူတုိ႔ရဲ႕သီခ်င္းရဲ႕ ျမစ္ဖ်ားကေလးကုိ ရွာေဖြၾကည့္တာပါ။ သီခ်င္းစာသားကုိေတာ့ ဂီတသိပၸံကေနယူေပး လုိက္ပါတယ္။ အဆုိနဲ႔အနည္းငယ္ကြာျခားႏူိင္ပါတယ္။
ဆင္ယဥ္ထံုးဖြဲ႕ ယုိးဒယား
ရပ္ႀကီးသူတုိ႔ ဟန္မူပုိမုိ၊ ေနညိဳညခ်မ္း၊ ဆင္ျမန္းဆာပါ၊ ေနညိဳညခ်မ္းေနာ္ဗ်ာ၊ ဆင္ျမန္း ဆင္ျမန္းဆာပါ၊ အုိေလကြမ္းတံုၿပိန္းငယ္ႏွင့္၊ ႏြယ္စိမ္းပုဝါ၊ လွည္းယဥ္ေလေလ လႈပ္တယ္ေနာ္ ေမရယ္၊ သုတ္သုတ္ကေလး ႏွင္လုိ႔သာ။ ။
ဝင္ရုိးဆင္မ်ဳိးစံုဂုဏ္ႏွင့္ၾကာ၊ တင္တံပုိး၊ ယာဥ္ႀကိဳးေလးသိန္း၊ တန္စြငယ္ေလ ေလ့၊ ႏွင္တံ တျဖာ (ပုဝါ)၂။ ဖဲကုိေလး၊ အသာဆြဲလုိ႔ေမ့ကုိကာ။ ။
ဆင္အပ္ တန္ဆာ သည္ႏြားမွာလ၊ က်င္ခတ္ပုဝါ အထည္ထားပါလုိ႔၊ အေသာ့လ်င္ျမန္၊ ႏြားေၾကာ့ယဥ္ဟန္၊ ႏွင္တံကုိင္လုိ႔ေမာင္း၊ ပုိးပုဝါဆာပါေတာင္း၊ ပံုေႏွာင္းမွာ ေကာင္းရာလုိပင္၊အေရာင္လွ်မ္းတယ္၊ ေဆာင္ပန္းေပၚသုိ႔တင္။ ။
ေနဝင္ နီးေလေလခဲ့ရင္၊ စီးေလေလမဲ့ျပင္၊ ဟီးဟီးနဲ႔ႏွင္၊ နတ္သြင္ေလးေလးလံုခင္၊ ေတြးေလေလဆင္ျခင္၊ ေဝးေဝးကျမင္၊ ျပလမ္းေပၚတြင္ ေပ်ာ္ရင္သူတုိ႔ပဲ၊ ဘီး(ဘိမ္း) သံကမစဲ၊ ပုဝါမ်ဳိးစံုစံုေနရဂံုသုိ႔ပဲ၊ ေရႊမႈန္စဖဲ။
လွည္းေပၚမွာ။ ေသာ္တာလႈိက္ဆန္း၊ တုိက္ပန္းကုိယ္စီ။ အုိေလအျပာအစိမ္းငယ္ႏွင့္၊ နန္းသိမ္းထမီ၊ စိန္လယ္။ကပ္ကယ္၊ ခ်ိန္ျဖတ္ဖြယ္ ဆယ္ရတီ။
မင္းေဒဝီ၊ ဆင္းသိဂႌ။ ႏုပုိင္းမွာ ႐ႈတုိင္းပလီ၊ ဘဝေဟာင္းကုိက အေၾကာင္းတူညီ။ မဒီ။ခင္ေလး ယဥ္ေက်းေပသည္။ ပန္းခ်ီ။ မွင္ေဆး တင္ေရးမမွီ၊ ထံုးဆံၿမိတ္ၿပီ၊ ယဥ္ေတာ္ခ်ီခ်ီ၊ ကုိးနဝရတ္စိန္စီ၊ မုိးနတ္ဘရဏီ၊ ဝင္းထိန္ညီ သိဂႌပ်ဳိစုေပါင္း၊ ေျပာမကုန္ ေဇာအံုေႂကြလုေညာင္း၊ ဝိသၾကံဳ ႀကိဳးစံုကုိင္လုိ႔ေမာင္း၊ ႀကိဳးစံုကုိင္လုိ႔ေမာင္း။ ။ ။
Download
ရပ္ႀကီးသူတုိ႔
No comments:
Post a Comment
Note: Only a member of this blog may post a comment.